piątek, 31 marca 2017

"Bez przemocy" jednak Przemoc - NVC




 
Chciałabym wspólnie z ludźmi co zajmują się językiem życia NVC przedyskutować pewną wątpliwość, która pojawiła się we mnie od początku nauki NVC. Inspiruje mnie bardzo Krishnamurti i z tego co słyszę od Rosenberga, jego też zainspirował.

Rosenberg bardzo często podkreśla w treningach, że potrzebna jest świadomość, aby zastosować poprawnie NVC. Świadomość, czyli ( jak dla mnie) wyjście poza ograniczone EGO.

Według Krishnamurtiego JESTEŚMY PEŁNI PRZEMOCY a idea BEZ PRZEMOCY jest tylko ideą, która powstała w obrębie ograniczonego EGO . To CO JEST to jest PRZEMOC  a w momencie kiedy pojawia się idea stawania się BEZ PRZEMOCY pojawia się samoistnie konflikt, przemoc. Czyli zawsze jak nakładamy na to CO JEST jakąś ideą to pojawia się konflikt, to jest to przemoc. Czyli teraz do namysłu czy idea, nauka języka NVC nie jest sama w sobie PRZEMOCĄ? No bo na PRZEMOC narzucamy ideę STAĆ SIĘ BEZ PRZEMOCY?!

Ja zajmuje się rozwojem w świadomości. Moim zdaniem po przekroczeniu granicy EGO sami zaczniemy zauważać, że język, który stosujemy powoduje przemoc. Nasz język tworzymy z myśli  a myśli pochodzą z zakumulowanej wiedzy a wiedza z doświadczenia. Tak działa nasz mózg. Nasze myśli są wspólne, to jest jak dziedzictwo, pamięć, zapis. Ego jest właśnie tworem tego zapisu, jest pamięcią. Wyjście ponad EGO to wyjście z tego ograniczenia, wyjście poza myśl, poza zakumulowaną wiedzę.

Tak więc drogą do NVC jest droga rozwoju  w świadomości. W obrębie EGO " bez przemocy" jest tylko ideą, iluzją, przemocą. Jesteśmy pełni przemocy, nasz język, nasze myśli, nasze doświadczenia. Nasze EGO jest Pełne Przemocy. Jeśli nasze myśli są wspólne to tylko wspólnie możemy, poprzez połączenie wznieść się powyżej. Anulować swoje EGO to anulować swoją przeszłość, pamięć, myśli, uprzedzenia, które narosły, wierzenia.... To czego mi brakuje to tej wspólnoty, wspólnej przestrzeni... to jest potrzebne na drodze do BEZ PRZEMOCY :-) Potrzebne jest dogłębne zrozumienie czym jest PRZEMOC. Czy jest JA i PRZEMOC. Jeśli tak to zdecydowanie potrzebujemy metody, aby pozbyć się PRZEMOCY. A jeśli JA I PRZEMOC TO to samo? JA TO PRZEMOC! To muszę znaleźć sposób, by pozbyć się SIEBIE?! I tu zaczyna się droga do zrozumienia czym jest ja, ego i wyjście na drogę rozwoju w świadomości....

Do przemyślenia....

Elżbieta Roaglewicz





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz