czwartek, 7 kwietnia 2016

Postęp technologiczny vs postęp człowieczeństwa





Nie ma żadnego postępu oprócz postępu technologicznego! Pierwszy raz to przeczytałam w książce Protokoły Mędrców Syjonu i zaczęłam ten temat zgłębiać. Zawsze jakoś intuicyjnie czułam, że gdybyś poszli w rozwój wewnętrzny a nie zewnętrzny to zaszlibyśmy o wiele dalej. Sam Nikola Tesla mówił nam, aby badać to co niewidoczne ( niematerialne) bo tam jest źródło wszystkiego.

Człowiek jest taki sam jak był za czasów jaskiniowych. Człowiek nie dokonał żadnego postępu w człowieczeństwie! Tak jak traktował swojego sąsiada w czasach jaskiniowych tak i traktuje dzisiaj tylko zabawki ma inne.  Powyższy obrazek i tekst ściągnęłam ze stron Bruca Litpona - autora książki Biologia przekonań czy Przeskok Ewolucyjny.  W tej chwili jest czas na postęp w człowieczeństwie, bo postęp technologiczny mamy a dalszy postęp może jedynie nas wykluczyć ze względu na naszą słabość i ułomność. Zaczyna się przecież era robotów.

Czytam przeróżnych socjologów, ekonomistów, którzy próbują naprawić ten zewnętrzny świat, który popadł w kryzys. Obwiniamy się wszyscy nawzajem, że nie wychodzi. Czytając Protokoły Mędrców Syjonu doszłam do wniosku, że ten cały postęp technologiczny bazuje na naszej naiwności. Daliśmy sobie wmówić, że jesteśmy nic nie warci, że musimy ciężko pracować itd.... daliśmy sobie wmówić, że ten postęp technologiczny doprowadzi nas do upragnionego raju. 

Wczoraj dyskutowałam o rasizmie. Ja na rasizm patrzę bardzo szeroko. Zaczął się w tedy, gdy oddzieliliśmy się od natury i postawiliśmy siebie na wyższym poziomie. To religie wmówiły nam, że jest Bóg a człowiek jest stworzony na jego podobieństwo. Potem był i jest rasizm rasowy :-) itd....Kosztem natury, kosztem drugie człowieka zdobywamy bogactwa. Dziś 1% ludzi uprawia rasizm wobec całego naszego gatunku.

Tak więc może w końcu nadszedł czas na postęp w byciu człowiekiem. Może czas, abyśmy skierowali naszą uwagę do wewnątrz. Każdy z nas rodzi się z potencjałem. Musimy tylko dać mu rozkwitnąć. Bruce Lipton uważa, że geny to nieskończone morze możliwości warunkowane przez środowisko. Człowiek może dać impuls np. zmieniając wierzenia i  przekonania do rozwoju innych genów niż do tej pory. Człowiek może się rozwijać i zmieniać. Czas na postęp w byciu człowiekiem.


Elżbieta Rogalewicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz