środa, 27 września 2017

Rozszerzona piramida Maslova

Piramida Maslova nie kończy się na potrzebie rozwoju w wiedzy dalej jest jeszcze droga do mądrości. Dziś chciałam przedstawić własną koncepcję piramidy. Łączę ją, nakładam na piramidę potrzeb Maslova 10 poziomów rozwoju ego Susan Cook Greuter. Oczywiście, żeby było choć trochę zabawnie umieściłam element teorii spiskowej o Nowym Porządku Świata :-) A wiadomo, że w każdej teorii jest odrobiona prawdy :-)









Tak naprawdę łączę cztery teorie: Maslova, Susan Cook- Greuter Kabałę i Dynamikę Spiralną/ Teorię Integralną.Ta dynamika jest mi potrzebna, bo wynika ona z istnienia biegunów, które wprawiają wszystko w ruch: wewnątrz i na zewnątrz, indywidualnie i grupowo.
Już omawiałam wstępnie w innych postach polaryzacje i istnienie paradoksów jak to, że człowiek nie może rozwijać swojej autonomii i niezależności poza społeczeństwem. Kabała mówi, że istnieją tylko potrzeby i pragnienia i dlatego poziomy ego Susan umieściłam na piramidzie potrzeb Maslova. Specjalnie się nie rozpisuje w tym poście, bo po pierwsze wciąż badam i szukam a po drugie będę chciała wykorzystywać wyniki tych badań w pracy.

Moja piramida składa się z dwóch piramid a oparłam mój model na dwóch biegunach: dualizmie i niedualizmie. 


Szczegółowo na razie nie będę tego omawiać, bo mój model zawiera za dużo informacji. Ujawniam na razie zdjęcie, które można sobie poczytać :-) Najważniejszą informacją jest to , że szczyt piramidy Maslova jest trampoliną ( Słowo Kena Wilbera) do dalszego rozwoju. 

Elżbieta Rogalewicz

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz